Information management capability and Big Data strategy implementation [Original version]

Capacidade de gestão da informação e implementação de estratégia de Big Data
Capacidad de gestión de la información e implementación de estrategia de Big Data
Cite

APA

Maçada, A. C. G., Brinkhues, R. A., Freitas Junior, J. C. da S. (2019). Information management capability and Big Data strategy implementation [Original version]. RAE-Revista de Administração de Empresas (Journal of Business Management), 59(6), 379-388. http://dx.doi.org/10.1590/S0034-759020190604

ABNT

MAçADA, A. C. G.; BRINKHUES, R. A.; FREITAS JUNIOR, J. C. da S. Information management capability and Big Data strategy implementation [Original version]. RAE-Revista de Administração de Empresas (Journal of Business Management), v. 59, n. 6, november-december, p.379-388, 2019. http://dx.doi.org/10.1590/S0034-759020190604

Antonio Carlos Gastaud Maçada - UFRGS-EA - Other articles of this author
Rafael Alfonso Brinkhues - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul, Viamão, RS e Brazil - Other articles of this author
José Carlos da Silva Freitas Junior - Brazil, Escola de Gestão e Negócios, RS, São Leopoldo e Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Other articles of this author

 

ABSTRACT

Firms are increasingly interested in developing Big Data strategies. However, the expectation of the value of these benefits and of the costs involved in acquiring or developing these solutions are not homogeneous for all firms, which generates competitive imperfections in the market for strategic resources. Information Management Capability (IMC) aims to provide the required unique insights for successful Big Data strategies. This study analyzes IMC as an imperfection agent in the market for strategic Big Data resources. The hypotheses were tested using a survey of 101 respondents and analyzed with SEM-PLS. The results indicate the positive influence of IMC on value expectation and a negative effect on cost expectation. Cost expectation inversely affects the intent to purchase or develop the resources to implement Big Data strategies. Value expectation has a positive effect on both intents.

KEYWORDS | Big data, information management, strategic factor market, value expectation, cost expectation.

 

RESUMO

O interesse das organizações em desenvolver estratégias de Big Data está aumentando significativamente. No entanto, a expectativa do valor desses benefícios e dos custos envolvidos na aquisição ou desenvolvimento dessas soluções não é homogênea para todas as empresas, gerando imperfeições competitivas no mercado de recursos estratégicos. A Capacidade de Gestãoda Informação (CGI) tem como premissa fornecer as informações necessárias para que as estratégias de Big Data sejam bem-sucedidas. Este artigo se propõe a analisar o CGI como um agente imperfeito no Strategic Factor Market de Big Data. As hipóteses foram testadas a partirde uma pesquisa de 101 respondentes e analisadas com a utilização de SEM-PLS. Os resultados indicam uma influência IMC positiva na expectativa de valor e uma negativa na expectativa de custo. A expectativa de custo afeta inversamente a intenção de comprar ou desenvolver os recursos para implantar estratégias de Big Data. A expectativa de valor tem um efeito positivo em ambas as intenções. 

PALAVRAS-CHAVE | Big data, gestão da informação, strategic factor market, expectativa de valor, expectativa de custo.

 

RESUMEN

El interés de las organizaciones en el desarrollo de estrategias de Big Data está aumentando significativamente. Sin embargo, la expectativa del valor de los beneficios y de los costos implicados en el acreedor o el desarrollo de estas soluciones no es homogénea para todas las empresas, impugnando las imperfecciones en el mercado de los recursos estratégicos. Capacidad de Gestión de la Información (CGI) utiliza las premisas proporcionar las pruebas requeridas para el éxito de Big Data, este artículo tiene como objetivo analizar el CGI como un agente de imperfección en el Strategic Factor Market de Big Data. Las hipótesis se probaron de una encuesta de 101 respondedores y se analizaron con SEM-PLS. Los resultados indican la positiva influencia de CGI sobre la expectativa y una negativa en una expectativa de los costos. La expectativa de los costos inversamente afecta al intento de comprar o de desarrollar los recursos para implementar estrategias Big Data. La expectativa de valor tiene un efecto positivo en ambos intents.

PALABRAS-CLAVES | Big data, information management, strategic factor market, expectativa de valor, expectativa de los costos.

Num. Páginas: 
379-388

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Portal FGVENG

Escolas FGV

Acompanhe na rede