Dimensionality and effects of information motivation on users’ online social network advertising acceptance [Original version]

Dimensão e efeitos da motivação da informação sobre a aceitação dos usuários da publicidade nas redes sociais
Dimensionalidad y efectos de la motivación de la información en la aceptación de la publicidad de las redes sociales online de los usuarios
Cite

APA

MIR, I. A. (2018). Dimensionality and effects of information motivation on users’ online social network advertising acceptance [Original version]. RAE - Revista de Administração de Empresas, 58(2), 174-187. http://dx.doi.org/10.1590/S0034-759020180206

ABNT

MIR, I. A. Dimensionality and effects of information motivation on users’ online social network advertising acceptance [Original version]. RAE - Revista de Administração de Empresas, v. 58, n. 2, March-April, p.174-187, 2018. http://dx.doi.org/10.1590/S0034-759020180206

IMRAN ANWAR MIR - Federal Urdu University of Arts - Other articles of this author
ABSTRACT
Social media has produced substantial changes in the communication landscape. Online social network sites (SNS) grew as a common platform for online social interaction. SNS firms generate revenue from the advertising appearing on SNS. Their survival depends on users’ approval of such social network advertising (SNA). Marketing literature indicates that users accept advertising if it is consistent with their motivations for using social media. Information seeking is the most recognized SNS motivation. Yet, research on evaluating the influence of SNS information motivation on users’ approval of SNA is scarce. Based on SNS uses and gratifications theory, this study proposes a multidimensional model that shows the influence of SNS information motivation on users’ approval of SNA.
KEYWORDS | Social network sites, information motivation, social network advertising, attitude, behavior.
 

 

RESUMO
As redes sociais produziram modificações significativas no panorama da comunicação. Os sites de rede sociais (SRS) cresceram como uma plataforma comum para a interação social. As empresas de SRS geram receitas de publicidade que aparecem nos SRS. A sobrevivência dessas empresas depende da aprovação dos usuários de publicidade nas redes sociais (PRS). A literatura sobre o Marketing indica que os usuários aceitam a publicidade se esta for compatível com as suas motivações para o uso de meios de comunicação sociais. A busca de informações, assim como as pesquisas que avaliam a influência da motivação da informação do SRS sobre a aprovação dos usuários de PRS, é a motivação mais reconhecida dos SRS. Baseado na teoria de usos e gratificações do SRS, este estudo propõe um modelo multidimensional que mostra a influência da motivação da informação do SRS na aprovação de usuários de PRS.
PALAVRAS-CHAVE | Sites de redes sociais, motivação da informação, publicidade nas redes sociais, atitude, comportamento.
RESUMEN
Las redes sociales han producido cambios sustanciales en el panorama de la comunicación. Los sitios de redes sociales online (SNS) crecieron como plataforma común para la interacción social online. Las empresas de SNS generan ingresos de la aparición de publicidad en SNS. Su supervivencia depende de la aprobación de los usuarios de dicha publicidad en redes sociales (SNA). La literatura de marketing indica que los usuarios aceptan publicidad si es consistente con sus motivaciones para usar las redes sociales. La búsqueda de información es la motivación de SNS más reconocida. También lo es la investigación sobre evaluar la influencia de la motivación de información de SNS en la aprobación de los usuarios de SNA. Con base en la teoría de usos y gratificaciones de SNS, este estudio propone un modelo multidimensional que muestra la influencia de motivación de información de SNS en la aprobación de los usuarios de SNA.
PALABRAS CLAVE | Sitios de redes sociales, motivación de información, publicidad em redes sociales, actitud, comportamiento.
Num. Páginas: 
174-187

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Portal FGVENG

Escolas FGV

Acompanhe na rede